راهنمای خرید

آشنایی با انواع شلوار جین مردانه

باتوجه به روند دنیای مد و نیاز افرادی که به جین‌ علاقه بسیاری دارن، سبک‌های مختلفی از انواع شلوار جین وارد بازار شده که هرکدوم از اونها با انتخاب ست لباس مناسب، به تیپ فوق‌العاده‌ای تبدیل میشن. در ادامه محبوب‌ترین انواع شلوارهای لی رو به شما معرفی میکنیم تا قبل از خرید، دقیقا بدونید که دنبال کدوم سبک برای تکمیل و زیباتر شدن تیپ خودتون هستید.

1. شلوار جین اسکینی (Skinny Jeans)

بیشتر از یک دهه میشه که استایل اسپرت با شلوار جین جذب اسکینی تعریف میشه و خیلی ها عاشق تن‌خور فوق‌العاده این شلوار هستن. شلواری که بلندی اندام رو بیشتر و پاها رو تراش‌خورده‌تر نشون میده و مچ پا رو هم با دقت بالایی تزئین می‌کنه. این سبک شلوار با انواع پارچه‌های کشسانی و رنگ‌های متنوع تیره و روشن، بیش از یک دهه هست که جای خودش رو تو کمدهای لباس باز کرده و حذف اون تقریبا غیرممکنه. البته ناگفته نمونه که این روزها در دنیای مد، شلوارهای گشاد نوستالژیک در حال رقابت با انواع شلوار جین جذب هستن.

شلوار لی اسکینی کاملا به پوست میچسبه و به دلیل بافت کشسانی پارچه، مثل گن اندام رو جمع می‌‍‌کنه. به همین دلیل ظاهر زیبایی به اندام میده و مورد پسند افراد لاغر و چاقه. البته اندامی با اضافه وزن بیش از اندازه، ظاهر جالبی توی این شلوار به‌خصوص اطراف کمر نداره.

2. شلوار جین راسته (Straight Leg Jeans)

شلوار جین راسته رو نباید با مدل جذب و اسکینی اشتباه گرفت. این شلوار مثل نوع جذب توی قسمت رون و باسن، فیت بدن شماست، اما از زانو تا مچ مقداری آزادتر از شلوار جذب هست و دو طرف شلوار با نزدیک شدن به مچ، به اندازه‌ی شلوار اسکینی به پوست نمی‌چسبه. قد این نوع شلوار می‌تونه تا مچ یا حتی پایین‌تر هم برسه. شلوار جین راسته هنوز هم طرفدارهای خودش رو داه، اما محبوبیت اون به اندازه‌ی شلوار لی جذب و اسکینی نیست.

3. شلوار جین مام استایل (Mom Style jeans)

به شلوارهایی که با کمرهای بلند بالای ناف هستن شلوار جین مام میگن. شلوارهایی با فاق بلند که استفاده از اون آخرای دهه‌ی هشتاد میلادی و اوایل دهه‌ی نود خیلی رایج بود. اوایل این شلوار انتخاب زن های مسن بود، اما کم‌کم زن های جوون هم به اون علاقه مند شدن. توی سال‌های اخیر هم این شلوار به کمد دخترای نوجوون راه پیدا کرد. در حال حاضر هم آقایون از این سبک شلوار استقبال کردن و از اون استفاده میکنن. شلوار جین مام به دو نوع مام فیت و مام استایل شناخته می‌شه.

شلوار جین مام استایل فاق بلندی داره و کمر اون در بالای ناف بسته میشه. از ویژگی های این سبک شلوار به کوچیک‌تر نشون دادن کمر و خوش‌فرم‌تر و پرتر ظاهر شدن باسن میشه اشاره کرد. پس اگه فیزیک لاغری دارید، شلوار مام استایل میتونه باسن و رون شما رو حجیم‌تر نشون بده. پارچه‌های استفاده شده برای شلوار لی مام استایل اغلب بافت ضخیمی دارن و عرض شلوار تو قسمت مچ کمتر از رون و ساق هستش، اما چسبون نیست و می‌تونید دمپای شلوار رو یه مقدار تا بزنید.

4. شلوار جین مام فیت (Mom Fit jeans)

شلوار جین مام فیت، شبیه به سبک شلوار مام استایل هست، اما تفاوت‌هایی کوچیک و اساسی با اون داره. شلوار لی مام فیت فاق بلندی داره اما الگوی کمر و باسن اون به آزادی مام استایل نیست و توی این سبک خط های پیله در فاق وجود نداره. توی قسمت باسن و رون، این شلوار فیت‌تر از مام استایل روی بدن میشینه. بعضی مواقع کمر شلوارهای مام فیت کش‌دوز هستن یا برای زیبایی بیشتر، کمربندی از جنس جین به این شلوار اضافه می‌شه. شلوار مام فیت رو از انواع پارچه‌های ضخیم زمستونی و خنک و کاغذی تابستونی تهیه می‌کنن.

5. شلوار جین بگی (Baggy Jeans)

بازگشت شلوارهای جین بگی به دنیای مد از اون اتفاق‌های شیرین واسه کسایی هست که هنوز راحتی و زیبایی این شلوار رو فراموش نکردن. این شلوارهای نوستالژیک توی دهه‌ی 90 میلادی بسیار محیوی بودن و از لباس اصلی بسیاری از شخصیت های فیلم‌های محبوب آمریکایی و خوانندگان سبک «رَپ» به شمار می‌رفت. توی چرخه‌ی تاریخی مد، شلوار بگ دوباره تو سال 2020 به دنیای فشن برگشت و استایل‌های جذابی رو خلق کرد. کمر تنگ، فاق بلند، رون و ساق سرتاسر گشاد و دمپای هم‌عرض با ساق از ویژگی های محبوب انواع شلوارهای بگی محسوب میشه.

6. شلوار جین اسلش (Jogger Jeans)

شلوار جین اسلش با کمرهای کشی یا بنددار و مچ‌های کش‌دوزی شده، از جذاب‌ترین شلوارهای استایل اسپرت هستن. رون و ساق این شلوار آزاده و توی قسمت مچ تنگ‌تر می‌شه. شلوار اسلش یکی از انواع شلوارهای راحت و کژوال هست که اگه از پارچه‌های سبک و خنک استفاده بشه، می‌تونه به لباس‌های راحت خونگی هم تبدیل بشه.

7. شلوار جین بوی ‌فرند (Boyfriend Jeans)

این شلوار همون‌طور که از اسمش مشخصه، از سبکی پسرونه الهام گرفته شده. شلوار جین بوی ‌فرند استایلی تقریبا آزاد و شل داره و اوایل به دلیل راحتی که داشته، انتخاب پسرها جهت انجام فعالیت‌های روزانه بوده ولی یواش یواش با تغییراتی به دنیای مد زنونه هم راه پیدا کرد و مناسب استایل و فیزیک خانوم ها هم شد.

این شلوار انتخابی مناسب برای اندام‌‌های چاق هست، اما قد پاها رو کوتاه‌تر نشون میده. هر چند که این شلوارها تن‌خوری راحت دارن، اما با شلوارهای مام استایل تفاوت هایی دارن. در واقع الگوی شلوارهای مام استایل، بزرگ و راحت‌تر برش خورده‌ و به‌ ویژه قسمت‌های رون و باسن تو الگوی این شلوار آزادتر هست. اما شلوار بوی فرند قسمت‌ها فاق و ساق پا نسبت به جاهای دیگه آزادتر طراحی شدن.

درحال تکمیل مقاله هستیم…

تهیه شده توسط تیم تحریریه لئوباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *